5 rad pro nabírání svalů

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 13. dubna 2011 | Kategorie Stravování

Poslat e-mailem

5 rad pro nabírání svalů

„Dobrý den, chtěl bych poradit s nabíráním svalů. Posiluji už více než rok a vážím už půl roku pořád stejně. Snažím se i čas od času přidat váhu na cviky, které cvičím, ale asi to nepomáhá. Můžete mi nějak poradit?“

Emaily tohoto typu a jim podobné dostávám v podstatě každý den. Spousta lidí stále dělá stejné chyby při výběr správných cviků, počtu sérií a opakování a stejně tak i mimo posilovnu ve svém jídelníčku. Jedí stále stejně velké porce a čekají, že jim svaly porostou samy od sebe. Více o nejčastějších chybách při budování svalů se můžete dočíst v mém e-booku.

Dnes bych se chtěl zaměřit více na samotnou stravu, kde dělá chyby snad každý začátečník. Často slýchávám, že už nejde jíst víc nebo že nemají hlad. To je právě jedna z věcí, která vám začne vadit jako první – když začnete jíst pořádně a nabírat svaly, jen zřídka budete mít hlad. Proto se vyplatí držet se uvedených rad, abyste dosáhli potřebného energetického příjmu pro nárůst svalů.

Zde je 5 tipů, jak zvýšit kalorický příjem:

1. Jezte snadno stravitelné potraviny

Nerad to říkám, ale budete muset omezit přísun zeleniny. Nemyslím tím, abyste ji zcela vynechali, ale pouze ji omezili. Pokud naopak zeleninu vůbec nejíte, trochu jí přidejte. Spolu se zeleninou snižte přísun potravin bohatých na vlákninu. Díky těmto změnám budete dříve pociťovat hlad a dostanete do sebe nějaké ty kalorie. Z dlouhodobého hlediska to ovšem nedoporučuji, proto se tím řiďte jen ve dnech, kdy posilujete a jen v případech, pokud jste typický ektomorfové (hubeňouři od přírody).

2. Jezte jídla s vysokým glykemickým indexem

Znáte ten pocit, kdy si dáte čínu s nudlemi nebo boloňské špagety a za hodinku dostáváte opět hlad na něco dalšího? To dělají jídla s vysokým glykemickým indexem, mezi která řadí bílá rýže, těstoviny, bílé pečivo nebo sladké brambory. V případě budování svalů se taková věc vyplatí, takže jí využijte ve svůj prospěch.

3. Přidejte lžíci olivového oleje ke každému jídlu

Tohle je asi nejsnazší způsob, jak rapidně zvýšit svůj energetický příjem. Buďte ovšem opatrní a začnete pouze se třemi polévkovými lžícemi za den. Po týdnu zhodnoťte úspěšnost a případně přidejte další. Jestli si lžíci přidáte do jídla nebo ji spolknete na konci jídla, nechám na vás, ale doporučuji zvolit první možnost.

Tato metoda je zase především pro ektomorfy, takže bacha na rostoucí procento podkožního tuku.

4. V nouzi využijte náhražky jídel

Jestliže z nějakého důvodu nemůžete sníst potřebné množství kalorií nebo je to nepraktické (např. v práci), připravte si shake. Osobně tuto možnost dvakrát nepodporuji, ale pokud je pro vás nemožné sníst 5-6 normálních jídel za den, dejte tomu šanci a uvidíte sami. Na druhou stranu konzumace těchto náhražek jídel (syrovátkových proteinů a dalších suplementů) může způsobit problémy se zažíváním a nadýmání. V takovém případě je lepší jít cestou přirozené stravy.

5. Jezte více ořechů

Volte vždy nesolené a nepražené ořechy – to je základ. Největší výhodou ořechů je, že je můžete vzít s sebou kamkoliv a nepotřebujete žádný čas na přípravu. Dalším plusem je jejich dobrá stravitelnost a vysoký obsah prospěšných tuků i proteinů.

Shrnutí

Můžete zvedat velké váhy a dávat si opravdu do těla, ale když tělo nemá z čeho brát živiny, celé to ztrácí smysl. Místo hledání nové metody ultra-quattro-drop sérií nebo nejizolovanějšího cviku na bicepsy, věnujte více pozornosti svému jídelníčku a brzy poznáte změnu. ;-)

Staňte se členy a získáte kompletní tréninkový systém pro vybudování svalnaté postavy včetně jídelníčků.

Jezte stejně kvalitně, jako trénujete!

Váš trenér online,
Tomáš Jehlička
Gainer pro efektivní tvorbu svalů po tréninku

Poslat e-mailem

Co nabízí VIP členství?
Co znamená VIP členství?
Členská karta
Trener-online členská karta
Získejte 2 e-booky ZDARMA
Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při budování svalů.

Jak se těchto chyb vyvarovat!

Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při spalování tuků.

Jak se těchto chyb vyvarovat!


Poslední články
Členové právě cvičí
Partneři
Gopay
Gorilla RAW Protein - proteinový matrix pro rychlou regeneraci Gorilla Burnout Fuel - Kvalitní náhrada pevného jídla Gorilla Workout Fuel - Gainer pro intenzivní tréninky Foam Roller Grid - Revoluční pěnový válec pro masáž a uvolnění

Cvičení doma - začít může každý    Jazykové studio Bon-mot.cz    Beautis - systém pro řízení kosmetického salonu
Gorilla Fitness eshop    Gorilla Workout Fuel - hardcore gainer    Gorilla Burnout Fuel - náhrada pevného jídla
Gorilla RAW Protein - účinný proteinový matrix    The GRID Foam Roller - masážní pomůcka

Data byla úspěšně odeslána.
Opravdu chcete plán smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete jídelníček smazat?

Doporučit e-mailem

Pro: (e-mailová adresa)
Od: (e-mailová adresa)
Poznámka

Klikněte na cíl pro jeho přidání

office crack