Benchpress vs. kliky pro budování síly a objemu

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 16. října 2014 | Kategorie Budování svalů

Benchpress vs. kliky pro budování síly a objemu

Dnes otevřeme debatu na téma, jaký cvik je ideální pro získání síly a objemu prsních svalů. Každý určitě zná dva základní cvik, kterými procvičit prsa - benchpress a kliky. Proto mnohým vrtá hlavou následující otázka: “Jaký z nich je lepší? Podle čeho se rozhodnout?”

Proto si oba cviky posoudíme z více hledisek. Jednak, který je lepší pro budování síly, nárůst svalů a také pro posílení zdraví.

Celý článek: Benchpress vs. kliky pro budování síly a objemu

Poslat e-mailem

3 cviky, které vládnou posilování s vlastní vahou

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 28. listopadu 2013 | Kategorie Budování svalů

3 cviky, které vládnou posilování s vlastní vahou

Je to už pár měsíců, co jsem se vrátil k posilování v domácím prostředí kvůli časovým důvodům. Ale hned ze začátku jsem tušil, že mi něco bude scházet a nebude to ono.

Problémy s disciplínou jdou mimo mě, to mě netrápilo, ale vyskytlo se tu něco jiného. Některé svalové partie jsem doma nemohl zasáhnout tak jako v posilovně.

Šlo především o nohy. Přestože mám doma ještě dost závaží z dřívějška, nohám to jaksi nestačilo. Scházely mi taky oblíbené cviky jako bench press a mrtvé tahy, i když jsem oba časem nahradil. Vyzkoušel jsem ale cviky, které mi trénink velmi obohatily!

Celý článek: 3 cviky, které vládnou posilování s vlastní vahou

Poslat e-mailem

Jak se nejlépe připravit na trénink?

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 17. července 2013 | Kategorie Budování svalů

Jak se nejlépe připravit na trénink?

Jednou z nezbytných součástí kvalitního tréninku nejen v posilovně a ve sportu je příprava těla na fyzickou aktivitu. Samozřejmosti je zahřátí svalů a protažení - to snad ví každý. Pokud ale chcete podávat kvalitní výkony, samotné zahřátí a protažení zkrátka nestačí.

Existuje ale způsob, jak zlepšit výkonnost, předejít zraněním, zbavit se bolestí a uvolnit ztuhlé svaly po náročném tréninku. Dnes bych vám chtěl proto představit masírování na pěnovém válci - Foam Roller the Grid.

Celý článek: Jak se nejlépe připravit na trénink?

Poslat e-mailem

Jak uchopit osvědčený systém 5x5

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 23. dubna 2013 | Kategorie Budování svalů

Jak uchopit osvědčený systém 5x5

Kdo nezná ostřílený styl budování síly a objemu 5x5, měl by si zopakovat základy. Ani by mě moc nepřekvapilo, že se takoví najdou a nebude jich málo.

V dnešní době je všem totiž mnohem známější pokročilý kulturistický split, než základy, na kterých kulturisté zlaté éry stavěli v začátcích. Příkladem za všechny může být Arnold nebo jeho parťák Franco Columbu.

Pokud jste se někdy setkali s powerlifterskou klasikou 5x5, pravděpodobně jste použili stejnou váhu v každé z 5 sérií po 5. To je asi nejzákladnější přístup a ze začátku budete nadšení. Je to ale stejné jako se oženit s první ženou, kterou potkáte.. Jak můžete hodnotit, když nemáte srovnání?

Dnes tedy uvedu několik způsobů, jak těžit ze systém 5x5 nejen v začátcích.

Celý článek: Jak uchopit osvědčený systém 5x5

Poslat e-mailem

Jak se zlepšovat na doplňkových cvicích?

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 26. března 2013 | Kategorie Budování svalů

Jak se zlepšovat na doplňkových cvicích?

Jestliže se posilování věnujete řadu let, musíte vědět o rozdělení cviků na hlavní a asistenční (doplňkové). Vzápětí se dozvíte, v čem je to praktické a jaké to má důsledky.

Když si předem rozškatulkujete cviky do těchto dvou kategorií, vyplyne vám z toho, jaké pořadí zastávají v tréninkovém plánu, jaký je jejich účel a taky, jakým způsobem se na nich zlepšovat.

Něco vyplyne samo od sebe. Každopádně je dobré o tom vědět a hlavně si to uvědomit.

Hlavní cviky jsou vícekloubové, zpravidla technicky náročnější a snadněji u nich navyšujete závaží. Asistenční cviky zkrátka nejsou těmi tahouny, když chcete skokově zlepšit svou výkonnost (=sílu, rychlost, dynamiku, atd.). Tyto cviky se naučíte poměrně rychle, ale přidávání závaží se po čase stane sváteční záležitostí.

A o to právě jde - jak jinak zlepšovat své výkony, když zvyšování závaží nepřichází v úvahu?

Celý článek: Jak se zlepšovat na doplňkových cvicích?

Poslat e-mailem

 
Co nabízí VIP členství?
Co znamená VIP členství?
Členská karta
Trener-online členská karta
Získejte 2 e-booky ZDARMA
Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při budování svalů.

Jak se těchto chyb vyvarovat!

Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při spalování tuků.

Jak se těchto chyb vyvarovat!


Poslední články
Členové právě cvičí
Partneři
Gopay
Gorilla RAW Protein - proteinový matrix pro rychlou regeneraci Gorilla Burnout Fuel - Kvalitní náhrada pevného jídla Gorilla Workout Fuel - Gainer pro intenzivní tréninky Foam Roller Grid - Revoluční pěnový válec pro masáž a uvolnění

Cvičení doma - začít může každý    Jazykové studio Bon-mot.cz    Beautis - systém pro řízení kosmetického salonu
Gorilla Fitness eshop    Gorilla Workout Fuel - hardcore gainer    Gorilla Burnout Fuel - náhrada pevného jídla
Gorilla RAW Protein - účinný proteinový matrix    The GRID Foam Roller - masážní pomůcka

Data byla úspěšně odeslána.
Opravdu chcete plán smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete jídelníček smazat?

Doporučit e-mailem

Pro: (e-mailová adresa)
Od: (e-mailová adresa)
Poznámka

Klikněte na cíl pro jeho přidání

office crack