Ploché břicho bez leh sedů a sklapovaček?

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 15. února 2012 | Kategorie Spalování tuků

Poslat e-mailem

Ploché břicho bez leh sedů a sklapovaček?

Otázka plochého břicha trápí opravdu mnoho lidí a důkazem toho je značná zásoba emailů podobného znění, které pravidelně dostávám:

„Dobrý den, začínám se cvičením a potřebuji hlavně zpevnit břicho a zadek. Poraďte mi, prosím, jak na to?“

„Podařilo se mi dost zhubnout, ale tuk na břiše pořád nechce pryč. Jaké cviky na břicho jsou nejúčinnější? Dělám každý den sklapovačky. Stačí to?“

Asi si dokážete představit, že podobných emailů mám v outlooku hodně.

Každopádně je třeba rozlišovat mezi tím, kdo nedělá nic, nakyne a najednou zjistí, že má tučné břicho, a tím, kdo delší dobu cvičí, správně se stravuje a podaří se mu podstatě zhubnout, ale přesto jeho břicho není ploché.

První problém je spojován s nerovnoměrným ukládáním/odbouráváním podkožního tuku. To souvisí s produkcí hormonů v našem těle. Více se o tom dočtete v článku Quick Fit – buďte fit rychle. Rozhodně vám nepomůže žádný speciální cvik na břicho, pokud se snažíte zbavit podkožního tuku. Zkrátka potřebujete komplexní plán na spalování tuků, který si s neústupným tukem dokáže poradit a vyvarovat se stresových situací ve svém životě.

Druhý případ se zdá poněkud paradoxní. I přes poměrně malé množství tuku v oblasti břicha totiž není zaručené, že budete mít ploché břicho. Jednak na to má vliv pevnost vnitřních břišních svalů a dále také množství a složení stravy. Díky tomu se může stát, že povolením břišních svalů se břicho vyvalí ven. Takže co s tím?

1. Dodržujte speciální plán na spalování tuků

Příčinou nerovnoměrného spalování tuků na břiše je fakt, že se jedná o nejbližší místo, kde se tuk může uložit. Značnou roli v tomto případě hraje i stres – konkrétně stresový hormon kortizol, který se vyplavuje, když jste pod tlakem. Ten je zodpovědný za ukládání tuku na břiše.

Jste-li často nervózní a ve stresu, může vám připadat, že se zde tuk stále drží a nelze se ho zbavit. V takovém případě potřebujete tréninkový plán, který přirozenou cestou zvýší hladinu růstového hormonu. Ten hraje významnou roli při spalování tuků na břiše a napomáhá i růstu svalů, takže vaše postava bude pevnější.

Jak přirozeně zvýšit hladinu růstového hormonu?

Asi se ptáte: „Jak mám maximalizovat produkci růstového hormonu?“  Odpověď naleznete v plánu Quick Fit a to konkrétně u laktátového dne. Ten se zaměřuje na maximální produkci kyseliny mléčné, a ta následně zvýší hladinu růstového hormonu. Zkrátka když svaly pálí jako čert, jste na správné cestě.

Pokud však nevíte, jak si sestavit kvalitní tréninkový plán, který by splňoval tento požadavek, můžete si vybrat z nabídky tréninkových plánů zde na stránkách. Plány Radical Burn a Quick Fit vám totiž přinesou zaručené výsledky. Přesvědčte se sami!

2. Zpevněte břicho zevnitř

U tohoto bodu bych se zastavil trochu déle, protože zde dělají lidé mnoho chyb.

Když zpevňování svého břicha postavíte pouze na tom, že budete dělat denně stovky lehů sedů nebo sklapovaček, příliš vám to k plochému břichu nepomůže. Naopak vám to může uškodit, protože si vytvoříte svalové dysbalance.

Proč tomu tak je?

Abychom si toto objasnili, musíme si říct něco o tom, jak fungují naše břišní svaly. Ty jsou tvořeny jednak přímými břišními svaly (to jsou ty buchtičky, po kterých každý prahne), šikmými břišními svaly a nakonec vnitřními břišními svaly (ty sice nejsou vidět, ale dotváří celkový vzhled břicha, protože udržují naše břicho rovné a nikoliv vyvalené ven).

Naše vnitřní břišní svaly si můžeme představit jako opasek okolo našeho břicha, který vše drží na svém místě. Přímé břišní svaly vyztužují tento opasek a jsou na něm uchyceny. Tím, že vnitřní břišní svaly obepínají břicho v horizontální rovině, mají schopnost obvod břicha zúžit nebo alespoň udržet na svém místě.

Když bychom tedy posilovali pouze přímé břišní svaly, výsledkem by byly masivnější a taky těžší „buchtičky“. To by ale vedlo k více vyvalenému břichu, protože by vnitřní břišní svaly neudržely tíhu vypracovaných „buchtiček“.

Abychom tomu předešli, je třeba zpevňovat nejen přímé břišní svaly, co jsou vidět na první pohled, ale i vnitřní břišní svaly. Asi se ptáte: „Jak mám posilovat něco, co ani nevidím?“ Dobrá otázka.

Jak zpevnit vnitřní břišní svaly

Narovnejte záda a zhluboka se nadechněte. Poté vydechujte a současně s tím vtahujte břicho dovnitř. Jakmile už nebudete moci nic vydechnout, nechte několik vteřin břicho úplně stažené dovnitř. Toto zopakujte alespoň pětkrát a pak si dejte pauzu. V průběhu dne zopakujte těchto pět hlubokých výdechů ještě několikrát a snažte se jejich počet postupně navyšovat.

Náročnější varianta tohoto cviku je v poloze na všech čtyřech, protože to proti vtahování břicha více působí gravitační síla. Princip je jinak úplně stejný.

3. Dávejte pozor, co jíte

Poslední překážkou, proč je vaše břicho v dolní části nafouklé, je nadýmání. Nadýmání je jednou z obranných reakcí těla na stravu, kterou jíme. Zpravidla ho způsobují dva různé problémy. Jedním z nich je zácpa. Abyste se jí zbavili, pijte více vody a zvyšte svůj příjem vlákniny. Pokud již pijete hodně a jíte dostatek zeleniny, ovoce, ovesných vloček a dalších potravin bohatých na vlákniny, pak se pravděpodobně bude jednat o druhou příčinu.

Další příčinou působící nadýmání bývá konzumace potravin, na které je naše tělo citlivé. Proto byste měli dávat velký pozor na to, co jíte. Jestliže budete mít podezření, že vám nějaká potravina nedělá dobře, zkuste ji vyřadit z jídelníčku a pozorovat změny. Nadýmání může z dlouhodobého hlediska způsobit řadu zdravotních problémů, které byste si normálně nespojily. Například se můžete mít oslabenou imunitu, vyrážky nebo deprese či bolesti kloubů.

Závěr

Snad jsem některým z vás trochu otevřel oči a osvětlil to, co vše se skrývá za tajemstvím sexy plochého břicha. Není to totiž jen o náročném tréninku a hubnutí. Svou roli mohou hrát ochablé vnitřní břišní svaly nebo také konzumace nevhodných potravin. Nakonec zrekapituluji nejdůležitější body:

- řiďte se tréninkovým plánem na spalování tuků – Quick Fit nebo Radical Burn

- posilujte vnitřní břišní svaly každý den, aby vaše břicho bylo ploché

- jezte dostatek vlákniny a dodržujte pitný režim

- vyhýbejte se potravinám, u kterých máte podezření, že vás nadýmají

Díky za vaše komentáře, zkušenosti a názory!

Váš trenér online,
Tomáš Jehlička
Zbavte se nafouknutého břicha s Floracorem

Poslat e-mailem

Co nabízí VIP členství?
Co znamená VIP členství?
Členská karta
Trener-online členská karta
Získejte 2 e-booky ZDARMA
Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při budování svalů.

Jak se těchto chyb vyvarovat!

Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při spalování tuků.

Jak se těchto chyb vyvarovat!


Poslední články
Členové právě cvičí
Partneři
Gopay
Gorilla RAW Protein - proteinový matrix pro rychlou regeneraci Gorilla Burnout Fuel - Kvalitní náhrada pevného jídla Gorilla Workout Fuel - Gainer pro intenzivní tréninky Foam Roller Grid - Revoluční pěnový válec pro masáž a uvolnění

Cvičení doma - začít může každý    Jazykové studio Bon-mot.cz    Beautis - systém pro řízení kosmetického salonu
Gorilla Fitness eshop    Gorilla Workout Fuel - hardcore gainer    Gorilla Burnout Fuel - náhrada pevného jídla
Gorilla RAW Protein - účinný proteinový matrix    The GRID Foam Roller - masážní pomůcka

Data byla úspěšně odeslána.
Opravdu chcete plán smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete jídelníček smazat?

Doporučit e-mailem

Pro: (e-mailová adresa)
Od: (e-mailová adresa)
Poznámka

Klikněte na cíl pro jeho přidání

office crack