Quick Fit - buďte fit rychle!

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 17. října 2011 | Kategorie Spalování tuků

Poslat e-mailem

Quick Fit - buďte fit rychle!

Během letních prázdnin zde na stránkách přibyly dva nové tréninkové plány Home Warrior a Quick Fit. Kromě toho, že k jejich odcvičení vám postačí jen dvě jednoručky, samotný trénink trvá v obou případech necelou půlhodinku. Oba tréninkové plány byly tedy vytvářeny s ohledem na maximální časovou úsporu, ale nikoliv na úkor efektivnosti.

Dnes trochu více rozeberu plán Quick Fit. Začal bych tím, co si představit pod větou: „Buďte fit rychle!“? Kdo je fit? A co znamená rychle? To je za týden? Za měsíc?

Přestože rychlost, s jakou tělo dokáže pálit tuk, je značně individuální, lze obecně říct, že zhubnout 1 kg za týden je dost. Záměrně píšu zhubnout, protože do toho patří jak úbytek tuku, tak i ztráta svalové hmoty. Vaším cílem by ale měl být pouze úbytek tuku. V takovém případě je tempo půl kila tuku za týden ideální z hlediska rychlosti a vlivu na vaše zdraví. Pokud byste postupovali tímto tempem v průběhu celého plánu, zbavili byste se rovných 8 kilo tuku. Takové množství podkožního tuku změní postavu každému a díky lepší kondici, větší síle a menšímu podílu tuku budete o 100% více fit než na začátku!

Jak vám pomůže Quick Fit spálit tuky?

Teď se dostáváme k tomu, co odlišuje plán Quick Fit od všech ostatních plánů na spalování tuků. Podíváte-li se pozorněji okolo sebe, zjistíte, že každý z nás je náchylný na ukládání tuků do jiných partií. Někoho trápí hlavně tuk v oblasti břicha, někomu se zase hromadí tuk na bocích a stehnech a některým chlapům dokonce rostou ženská prsa.

Místa, kde se tuk hromadí ve větším množství a kde je nejtěžší se ho zbavit, se nazývají problémové partie. I když je velmi obtížné se tuku v těchto partiích úplně zbavit, neznamená to, že tuk nelze výrazně zredukovat.

Hlavním příčinou toho, že se na určitých místech drží tuk více než jinde, je hormonální prostředí ve vašem těle. Proto byl plán Quick Fit navržen tak, aby prostřednictvím specifické kombinace cviků a stylů cvičení ovlivnil tuto nerovnováhu. Pojďme si tedy vyjmenovat hlavní viníky:

Inzulín

Jestliže vaše tělo neefektivně využívá inzulín, poznáte to zpravidla podle toho, že se váš podkožní tuk drží zejména na bocích a dolní části zad. Také to může znamenat, že jste si vytvořili tzv. inzulínovou rezistenci. Jinými slovy inzulín (částečně nebo úplně) vypoví svou funkci distributora živin (hlavně cukrů) do svalů. Cukr tak zůstává v krevním oběhu, což není pro vaše zdraví ani vzhled... Nakonec se přebytečný cukr přemění na tuk a v této podobě se uloží.

Obranou proti inzulinové rezistenci je specifický typ tréninku, který najdete u dynamických tréninkových dnů v tomto plánu. Výběr cviků zapojujících co nejvíce svalových partií ve specifickém pořadí zvýší citlivost těla na inzulín, a ten dopraví cukry primárně do svalů.

Kortizol

špeky na břiše - kortizol

Kortizol je známý jako stresový hormon a ovlivňuje nejen náš vzhled ale především zdraví. Právě tento hormon má největší vliv na ukládání tukuv oblasti břicha.

Z tohoto důvodu jsou do plánu zahrnuty tzv. laktátové dny. Jak z názvu vyplývá, jejich cílem je vyprodukovat co největší množství laktátu (kyseliny mléčné). Na to tělo reaguje produkcí růstového hormonu, který nejen potlačuje účinky kortizolu, ale má i pozitivní vliv na svalový růst.

Kromě fyzické aktivity existují další způsoby, jak snížit hladinu kortizolu. Mezi ně patří třeba dostatek spánku a relaxace. Bohužel tím, že se budete válet v posteli, příliš tuku nespálíte. Tudy cesta opravdu nevede.

Estrogen

Asi nemusím detailně popisovat, jaký má estrogen vliv na ukládání tuků. Ale pro ty, kteří si třeba ještě nevšimli, vysoká hladina estrogenu způsobuje ukládání tuků v oblasti boků, stehen a hrudníku. Proto se taky mnoho žen poohlíží po speciálních cvicích na zadek, vnitřní stranu stehen, vnější stranu stehen, přední stranu stehen... no vlastně ideálně na celá stehna, ne?

Ani muži nejsou ušetřeni následků estrogenu a výsledkem jsou zakulacené nohy a stále častější jev dnešní doby – mužská prsa – „Ano šéfe!“

Jestliže jsme minule proti kortizolu vytasili růstový hormon, pak ideálním protivníkem estrogenu musí být jedině testosteron. Ke zvýšení hladiny testosteronu a snížení podkožního tuku na stehnech a zadku jsou do plánu zahrnuty silové tréninky a zhuštěné tréninkové dny. Na druhou stranu je nutno podotknout, že nemají vliv na hladinu estrogenu. Takže slečny a dámy, nemusíte se bát, že se ztratí vaše ženskost. Místo toho dosáhnete pevnější a štíhlejší postavy.

To ovšem neřeší problém některých mužů a jejich mužských prsou a ani nemůže. Vyšší hladina estrogenu je totiž dána z větší části stravou. Pokud rádi pijete pivo, jíte hovězí nebo drůbež z velkochovu, pochutnáváte si na sóje nebo pijete a jíte z plastových láhvi či krabiček, může to mít za následek vyšší hladinu estrogenu ve vašem těle.

Budu za 16 týdnů štíhlá/-ý?

Jestliže máte značnou nadváhu a potřebujete shodit okolo 20-ti kilo nebo i víc, abyste byli štíhlý, pak bude nejlepší si toto sousto rozdělit alespoň do dvou etap. To znamená, že po absolvování celého plánu Quick Fit, nedosáhnete svého konečného cíle a vyplatí se ho zopakovat ještě jednou. Můžete být ovšem třeba v polovině přeměny své postavy. Když vezmu v potaz, že zbavit se 6-10 kg podkožního tuku je pro mnohé dietáře skoro nadlidský výkon a navíc často mívá jen krátkého trvání, vyplatí se investovat do 16-ti týdenního plánu maximální úsilí.

Na druhou stranu většina lidí (především ženy), kteří mi píší o rady z oblasti hubnutí, nemá tak vysoké cíle. Stačí jim shodit +/- 5 kg. Zkrátka nechtějí vypadat jako modelky, a proto opakovaně slýchávám: „Chtěla bych zpevnit trochu zadek a nohy, shodit pár kilo a budu spokojená.“ Pro vás je plán Quick Fit šitý jako na míru.

Jen do toho!

Když jsem přemýšlel, jak pozitivně zakončit tento článek, napadla mě věta z jedné aktuální reklamy: „Musíte udělat jedinou věc. – Začít!“ ;-)

Váš trenér online,
Tomáš Jehlička
Naučte se pravidelně jíst díky Burnout Fuel

Poslat e-mailem

Co nabízí VIP členství?
Co znamená VIP členství?
Členská karta
Trener-online členská karta
Získejte 2 e-booky ZDARMA
Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při budování svalů.

Jak se těchto chyb vyvarovat!

Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při spalování tuků.

Jak se těchto chyb vyvarovat!


Poslední články
Členové právě cvičí
Partneři
Gopay
Gorilla RAW Protein - proteinový matrix pro rychlou regeneraci Gorilla Burnout Fuel - Kvalitní náhrada pevného jídla Gorilla Workout Fuel - Gainer pro intenzivní tréninky Foam Roller Grid - Revoluční pěnový válec pro masáž a uvolnění

Cvičení doma - začít může každý    Jazykové studio Bon-mot.cz    Beautis - systém pro řízení kosmetického salonu
Gorilla Fitness eshop    Gorilla Workout Fuel - hardcore gainer    Gorilla Burnout Fuel - náhrada pevného jídla
Gorilla RAW Protein - účinný proteinový matrix    The GRID Foam Roller - masážní pomůcka

Data byla úspěšně odeslána.
Opravdu chcete plán smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete jídelníček smazat?

Doporučit e-mailem

Pro: (e-mailová adresa)
Od: (e-mailová adresa)
Poznámka

Klikněte na cíl pro jeho přidání

office crack