Zjednodušte si život!

Autor: Tomáš Jehlička | Datum: 30. března 2012 | Kategorie Motivace

Poslat e-mailem

Zjednodušte si život!

Domníváte se, že začít posilovat a změnit stravu je příliš složité a nebudete na to mít čas? Tak to ale není, a i když si připadáte zaneprázdnění, lze to časově bez problému zvládnout.

Nejdřív se zaměřím na to, co dělat v posilovně a pak v krátkosti shrnu stravu. Protože se pomalu blíží slunečné dny, kdo by chtěl trávit v posilovně nebo v kuchyni moře času...

Soustřeďte se proto jen na to nezbytné v tréninku i v jídelníčku a ostatní věci vynechte.

40 minut na trénink stačí

Jestli se vám to zdá málo, pak děláte příliš mnoho cviků nebo sérií a nekontrolujete délku odpočinku mezi sériemi. Krátký a intenzivní trénink vám pomůže se lépe soustředit od prvního cviku do posledního a současně udrží hladinu vašeho testosteronu na maximu. Díky krátkým pauzám a zakyselení svalů se v těle začne produkovat i růstový hormon, který je ideální pomocník při nabírání i hubnutí.

Trénujte 3 až 4 dny – to bohatě stačí. Když potřebujete další vyžití, vyrazte ven na čerstvý vzduch a dejte si sprinty do kopce kombinované se cviky s vlastní vahou těla – výbušné kliky, shyby a dřepy s výskokem pokryjí hlavní svalové partie.

Zaměřte se exklusivně na vícekloubové cviky – zde máte krátký výčet:

Stehna – variace dřepů (s činkou na zádech, s činkou na ramenou, na jedné noze, bulharské a s výskokem)

Hamstringy, hýždě a dolní záda – variace mrtvých tahů (sumo, ze stojanu, ze země, rumunské, pod kolena), most a dřepy se švihem činky

Břicho – variace vzporu, zvedání nohou z visu a horolezec

Láty + horní záda – všechny možné shyby, obrácené kliky a přítahy 1 činky v předklonu

Prsa – bench press (rovný / šikmý), tlaky s jednoručkami (rovné / šikmé), kliky se zátěží / na kruzích

Bicepsy – bicepsové zdvihy s jednoručkami nebo s EZ tyčí

Tricepsy – kliky na bradlech, úzký bench press, úzké tlaky s jednoručkami na zemi

Trapézy – mrtvé tahy, přemístění, krčení ramen s velkou tyčí

Není třeba hledat lepší cviky, protože vždy se budete muset odrazit od základů a ty získáte jedině díky výše vypsaným cvikům. Jestliže máte za sebou již několik let tréninku a zvednete aspoň 1,5 násobek své váhy na mrtvých tazích a dřepech, pak je možné tento výčet rozšířit.

Každopádně dokud si nezískáte pozornost většiny přítomných v posilovně zátěží, kterou zvedáte, nehledejte efektivnější cviky.

„Kardio“

Pokud jde o kardio, není nic jednoduššího, než běhat sprinty do kopce.

Proč zrovna sprinty do kopce? Za prve jsou maximálně efektivní z hlediska poměru čas/výkon, a to ať chcete spalovat tuky, dostat se do kondice nebo posunout své sportovní výkony na vyšší úroveň. Za další začíná jaro, takže je čas slézt z rotopedu a z běhacích pásů a vyrazit ven. Posledním důvodem je nižší míra zranění oproti sprintům po rovince.

Na prvním tréninku si dejte maximálně 3 sprinty – víc ne! I když si budete říkat cestou domu: „On je nějakej měkej, dal bych jich klidně šest.“, věřte, že další den ucítíte i ty tři a hamstringy a lýtka budou slušně ztuhlé. Když jich dáte šest a já vím, že jich zvládnete i víc, pak se vyřadíte z dalších intenzivních tréninků na několik dní.

Jestliže z nějakého důvodu nemůžete najít kopec nebo máte velkou nadváhu a běh by vám jen poškodil klouby, pak zvolte rychlou chůzi. Připravte se ovšem, že bude třeba chodit aspoň 30 minut denně, aby se výsledek dostavil. Tahle varianta je zejména vhodná pro těžké váhy 100+.

A co mám jíst?

Neříkejte mi, že opravdu nevíte, co byste měli jíst? Hamburgery, pizza, smažený, dort, sušenky, čokoláda nebo salám to asi nebudou...

Shrnu to do jedné věty: „Jezte jen to, co by jedl pračlověk.“ To znamená: maso, vejce, ryby, zeleninu, zeleninu, zeleninu (tý není nikdy dost), ovoce, luštěniny, oříšky a semínka.

Samozřejmě si vše okořeňte podle libosti, ale hotovou marinádou rozhodně NE. Tu byste v době kamenný asi nenašli.

Pokud hodláte nabírat svaly, jezte i brambory a rýži.

Hlavně nic příliš nekomplikujte, jinak žádné změny nedosáhnete. Nakonec to není o tom, co máte jíst, to podvědomě většina z vás už dávno ví, ale problém nastává, když je třeba změnit zaběhnuté zvyky. Máte-li tedy problémy se změnou návyků, využijte nějakou kvalitní náhradu jídla a ušetříte tak spoustu času přípravou jídel.

Proto musíte vědět Jak si stanovit neprůstřelné cíle a shrnout si nejzásadnější důvody, proč svých cílů chcete dosáhnout.

Možná dospějete k tomu, že pro vás silná a svalnatá / štíhlá a sexy postava není zas tak důležitá, ušetříte si trápení a dáte si další tatranku... nebo se do toho tentokrát opřete na 100% a ukážete to všem ostatním v letošní soutěži o přeměnu postavy!

Začíná přece jaro a „příprava“ na léto. Ještě je čas se dostat do skvělé kondice a v létě všechny ohromíte. Tímto chci znovu poděkovat všem, kdo se přihlásili do naší soutěže. Věřím, že dosáhnete skvělých výsledků! ;-)

V jednoduchosti je síla!

Váš trenér online,
Tomáš Jehlička
Jedinečná náhrada jídla Gorilla Burnout Fuel!

Poslat e-mailem

Co nabízí VIP členství?
Co znamená VIP členství?
Členská karta
Trener-online členská karta
Získejte 2 e-booky ZDARMA
Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při budování svalů.

Jak se těchto chyb vyvarovat!

Získat e-book
ZDARMA

Dozvíte se:

Největší chyby při spalování tuků.

Jak se těchto chyb vyvarovat!


Poslední články
Členové právě cvičí
Partneři
Gopay
Gorilla RAW Protein - proteinový matrix pro rychlou regeneraci Gorilla Burnout Fuel - Kvalitní náhrada pevného jídla Gorilla Workout Fuel - Gainer pro intenzivní tréninky Foam Roller Grid - Revoluční pěnový válec pro masáž a uvolnění

Cvičení doma - začít může každý    Jazykové studio Bon-mot.cz    Beautis - systém pro řízení kosmetického salonu
Gorilla Fitness eshop    Gorilla Workout Fuel - hardcore gainer    Gorilla Burnout Fuel - náhrada pevného jídla
Gorilla RAW Protein - účinný proteinový matrix    The GRID Foam Roller - masážní pomůcka

Data byla úspěšně odeslána.
Opravdu chcete plán smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete vybrané cíle smazat?
Opravdu chcete jídelníček smazat?

Doporučit e-mailem

Pro: (e-mailová adresa)
Od: (e-mailová adresa)
Poznámka

Klikněte na cíl pro jeho přidání

office crack